35-Pas op voor de Kicktour:2021
23 Juni T/M 28 juni 2021
Als je al 25 jaar de Pas op voor de Kick Tour rijdt, zijn er steeds meer Biker Friends,die ook mee willen genieten van deze geweldige tour.Maar helaas, kunnen we maar met maximaal 5 motoren, 3 BMW ’s, 1 Yamaha en 1 KTM op pad gaan.Ook om een slaapplaats te vinden, met zo een groep, is ook vaak een probleem.En je wilt natuurlijk ook genoeg kilometers maken.Het verlossende woord kwam op 9 juni, we mogen naar Frankrijk, corona had bijna roet in het eten gegooid.
Grand Ballon, 1325 meter, waar we de eerste nacht uitrusten.
Avond rood op de Grand Ballon
Een van de redenen om naar de Alpen te gaan, is datgene wat motorrijders willen hebben: de hoogste passen en bergen,maar ook de diepste kloven en dalen. Al die lekkernijen, zijn ook nog eens overdadig aanwezig op het asfalt.Maar ondertussen rijden we al in de Vogezen en smullen we van dat asfalt, op de Col du Schlucht, met zijn geweldige bochten.We gaan er op uit, voor een avontuur in de bergen. Op weg naar de Grand Ballon, 1424 meter, waar we de eerste nacht uitrusten.Dit is ook het hoogste punt van de Vogezen.
Omdat er een donkere lucht boven de Silvretta hangt stoppen we eerder.We zijn net binnen in de Gasthof,of het onweer barst los.We ontwijken de Stelvio Pas, door over de Umbrailpas naar Bormio terijden.
Voor 13 euro Tol heb je wel heel veel lol.
Van hieruit gaan we over de Cavia pas. op zoek naar de Passo Die FLOPPO en de Mortirole pas.Terwijl we staan te wachten in de wachtkamer onder een boom omdat het weer ging onweren,komt er de eigenaar van het hotel Wirt, met een Fiat Panda omhoog gereden.Hij zegt dat zijn Hotel open is en dat hij nog plaats heeft voor 5 Motorrad Fahrer. Zijn aanbod nemen we graag aan.Helaas waren de Passo Die FLOPPO en de Mortirole pas afgesloten.In Livigno een belastingvrij staatje, hier kost de benzine maar 1 euro, doen we boodschappen.Zo bereiken we de Bernina Pas. Bij Zernez zoeken we de Ofenpas en rijden zo weer Italien binnen.
Net voor de Timmelsjoch, ziet een Politie Agent, ( Polizei ) dat ik met de GS over een dikke vette streep rij, tijdens een inhaalmaneuver .Nu denk ik dat ik deze beschadigt heb, want ik moest 58.65 euro betalen voor de reparatie, de 1,35 euro fooi die ik hem had willen geven,accepteerde hij niet, ik betaal zelf mijn bier was zijn antwoord.
In Solden, hebben we net weer voor een onweer een mooie Gasthof gevonden.
Hotel de 3 Mohren (Wortels) Hauptstrasse 54 Ótztal Oostenrijk. 45 euro PP nacht met Fruhstuck.
Op de Kúthai Pas heeft de GS vriendinnen.
Dit is genieten
De Umbrailpas is nog gedeeltelijk onverhard
De Cavia pas is niet breder dan een zijspan combinatie
De laatste overnachting willen we perse weer in de Elzas.In Riquewihr, een geweldig mooi middeleeuws stadje, daar willen we ons laatste avondmaal nuttigen.De 500 kilometer Duitsland Landstrasse, hebben we er graag voor over, om de Elzaser Schweins Hackse te eten.Maar eerst rijden we nog de Kúthai pas en de Hahntennjoch.
Passo Foscagno 2291 meter bijna niet meer leesbaar.
Vanuit de Elzas naar huis is 600 KM, dit keer kiezen we de terug weg, via Luxemburg, waardoor we dwars door de Vogezen rijden.Dit is geen straf, het lijkt wel een verlaten gebied, met een geweldige bochtig, wegennet.Op de hele reis, hebben ze ons maar in 3 hotels gevraag, naar het vaccinatiebewijs.Maar overal, was wel mondpakjes plicht en afstand houden.Wat ik al vaker heb gezegd, de Eifel is voor ons achtertuin, Going Home, met 2850 kilometer meer op de Teller, 20 Bergpassen.De GS, staat nu weer mooie gepoetst, te wachten op 17 juli, voor een weekend tour, naar het Taunus gebergte en een overnachting in Braunfelds
Der Reizen Fuhrer GERD